Topic: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Lorsque je joue, (standalone) et même lors de l'exécution d'un fichier MIDI, il y a parfois du pleurage, comme si le pitch baissait d'un quart de ton pendant quelques fractions de seconde plusieurs fois par minute. Pas de clic.
L'export .waw n'est pas touché, parfait en haute qualité en 22s pour un fichier de 204s

Ma configuration n'est théoriquement pas à la peine :

• MacPro IntelXeon 5160@3.0GHz double bipro, 4 GO de RAM

• Pianoteq 2.3.0/20080623 build:B3355AFD
44100 Hz, Polyphonie automatique pessimiste
Midi Pitch Bend désacivé
Latence : 5,8 ms

• Carte son : Presonus FireBox, réglée en 44100 Hz

Il ne s'agit pas du clavier (• fatar studiologic vmk188+) puisque le problème a lieu même avec la valse de Chopin op 64 n°2 de démo...

C'est très gênant.

Avez-vous une piste ?

Je ne comprends que très peu l'anglais.

Cordialement.

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Est-vous les orateurs de utilisation ou les écouteurs ?
Ceest- ce pareil dans mono que dans le stéréo ?
(La traduction est faite avec Babelfish, ainsi si j'insulte votre mère, svp me pardonne.)

Last edited by Cellomangler (25-09-2008 01:12)
"Downing a fifth results in diminished capacity."

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

en français, cela donnerait "est-ce sur les haut-parleurs ou avec les écouteurs?" ;-)
(position "headphones" ou "speakers")

autre question: est-ce reproductible ou totalement aléatoire?

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Bonjour,
l'ideal serait d'avoir un (court) enregistrement wav du problème, ça pourrait aider. Vous pouvez nous contacter sur http://www.pianoteq.com/support_form

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Uhhhhh....  What does one do if he does not speak French, and would still like to read forum posts??

Music is the fuel of my soul engine

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

dreamsmith wrote:

Uhhhhh....  What does one do if he does not speak French, and would still like to read forum posts??

Well...if you are like me and only speak 6 languages:  Southern, Yankee, Hick, Jive, Fargo, Beatnik and some Spanish, then try an online service like Babelfish.
http://babelfish.yahoo.com/

"Downing a fifth results in diminished capacity."

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

He wrote, roughly translating into English, that sometimes when he plays using the standalone version, and when he renders a midi file, the pitch drops a quarter tone every few seconds, several times per minute. There is no clicking noise, just a sudden drop in pitch.

I then get a little confused: I think he then says that exported wave files are not affected when using the highest quality rendering to create a file 204 seconds long. I'm not sure about this last part, however. (He seems to be saying both that he's rendering in highest quality and using a 22050 hz sampling rate, but I may be misreading.)

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

dreamsmith wrote:

Uhhhhh....  What does one do if he does not speak French, and would still like to read forum posts??

Get your government to invade France (a rubbish country anyways which does not even have a word for entrepaneur) and make French-speaking illegal. That should do it

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Thank you for your kindness.

My english with [BabelFish & translate.google]-cane is perhaps a little less crippled:

Exported .wav files are never affected, regardless of sampling rate.
Commonly the sampling rate is 44.1KHz, for Pianoteq and FireBox.
Only one session is active ; no significant background task ; 4 processor taskbar on 1/20.
Loudspeakers or headphone, is similar.

Are Jive & Fargo native languages, or just a joke?

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

This will answer your question, Iridium
http://www.youtube.com/watch?v=P-xHPU6NulM

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

OK
Jive = African-American slang (Harlem, Jazz, Hip-Hop, Rap, Slam...)
? jivaro : Native-American Language

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Word!

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

Thank you all for your kindness in helping interpret the French message!  I will be sending George a letter asking him to invade France; no WAIT! On second thought, I better wait awhile....=D

Music is the fuel of my soul engine

Re: Durant performance, wow. (Du pleurage pendant que je joue !)

IridiumFr wrote:

Are Jive & Fargo native languages, or just a joke?

They could easily sound like separate languages to someone across the pond.  Fargo is just my reference to the strong Minnesota accent which is exaggerated in the great movie "Fargo".  By Beatnik I was just referring to a kind of poetic language of the "Beat Poets" from before and after the Hippie movement -often influenced by cannabis.  Jive shouldn't be confused with the more recent developments of Street and Rap, where I personally hear a real breakdown of intellectual communication and the subtle nuances of words.  We really like to decimate the language over here.

And for fun, here's the French Bablefish version:
Ils ont pu facilement ressembler à des langues séparées à quelqu'un à travers l'étang. Fargo est juste ma référence à l'accent fort du Minnesota qui est exagéré dans le grand " de film ; Fargo" ;. Par Beatnik I se référait juste à un genre de langue poétique du " ; Battement Poets" ; de avant et après le mouvement de Hippie - souvent influencé par le cannabis. Jive shouldn' ; t soit confondu avec les développements plus récents de la rue et du coup sec et dur, où j'entends personnellement une vraie panne de communication intellectuelle et des nuances subtiles des mots. Nous aimons vraiment décimer la langue ici.

"Downing a fifth results in diminished capacity."